pInformation Today

Twitter ADEG

Blog ADEG
Preguntes abans que respostes

ideesEns trobem a l'inici de l'any, moment per excel·lència per a dibuixar nous propòsits, personals, professionals, empresarials,.... Habitualment quan dissenyem els objectius a 12 mesos vista, mirem de seguir els criteris que els bons manuals de planificació ens indiquen: (seguint la tècnica SMART, per) S: busquem objectius específics, evitem pensar en resultats ambigus, M: els triem mesurables, A: Assolibles, dit d'una altra manera, que siguin possibles R: Realistes, vol dir que tinguem accés a la informació, als recursos i a les eines, T: temps, si no el fixem correm el risc posposar l’inici de la tasca que ens hem proposat i arribar a final d'any sense ni tan sols haver donat un primer pas. Però aquesta manera de plantejar-nos els nous reptes no ens porta necessàriament a fites noves, creatives, innovadores......el nostre pensament, si no el forcem, buscarà propostes i objectius en la línia més rutinària, més habitual, més coneguda, simplement perquè és més fàcil. Hi ha una manera, relativament senzilla, d'arribar a trobar camins diferents que ens portin a d'altres llocs que la rutina, el costum, la falta d'idees, ens portaria.....es tracta de fer-nos bones preguntes per arribar a millors respostes. Alex Osborn (expert en creativitat i creador del Brainstorming) deia que "la pregunta és la més creativa de les conductes humanes". Sense cap pretensió d’exhaustivitat, suggerim en aquest post, algunes pistes que ens poden ajudar a plantejar-nos bones preguntes en el moment de dissenyar una estratègia pel nou any. 1- Qüestionar-nos fites i propòsits: - què volem aconseguir? - quina és la nostra tasca principal - per què aquest és l'objectiu més important - per què aquest i no un altre? 2- Qüestionar-nos les preguntes: quan estem en un grup i fem diferents raonaments, tots ells responen a una pregunta. - no tinc clar exactament què m'estàs dient, quina és la pregunta que em fas? - aquesta és la millor pregunta en aquest moment? n'hi ha alguna altra que no ens fem i ens hauríem de fer? - si ens féssim una pregunta des d'un punt de vista conservador quina seria?, i si ens la féssim des d'un punt de vista ben agosarat? 3- Qüestionar la informació les dates, l'experiència.... - en quina informació ens basem per dir això? - quines experiències ens porten a aquesta conclusió? - com sabem que aquesta informació és precisa? - pot ser que hàgim passat per alt alguna informació? 4- Qüestionar les inferències i les conclusions: - com vas arribar a aquesta conclusió? - quin és el raonament? - hi ha una altra conclusió possible? 5- Qüestionar concepte i idees 6- Qüestionar suposicions - perquè ho donem per fet? - quines suposicions hi ha sota el nostre punt de vista? 7- Qüestionar implicacions i conseqüències 8- Qüestionar punts de vistes i perspectives - i si ho mirem des del punt de vista del client? - i des del punt de vista del proveïdor? - i la competència, com ens veu? Vuit pistes per guiar-nos en el camí d'indagar noves alternatives i possibilitats. Si volem idees diferents, hem d'aconseguir qüestionaments diferents. Maria Batet @mariabatetr

ADEG



Associació d'Empresaris de l'Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf

Tel 902 106 700
Fax 938 106 701
adeg@adeg.cat


Affiliated entity in...

Foment del Treball Nacional Fepime Business Eumed Ferrmed Federació d'Organitzacions Catalanes Internacionalment Reconegudes Federació Internacional d'Associacions Empresarials

Entity member of ...

Fòrum Econòmic i Social del Garraf Cesap

Follow us...

 
Actos
 
Onboard Training
 

DESCRIPTION
   
* Framework:

4-day mini-cruise in the Mediterranean for ADEG businessmen/businesswomen to get to know each other.

* Dates: Annually
* Content:

Variety of seminars on a similar theme.

* Place: Different place for every session
* Lecturers:

Professionals and experts on the relevant themes.

* Participants: Managers and businessmen/businesswomen from companies associated with ADEG and their companions.
* Registration: Booking to be made at an ADEG office
* History: An innovative idea from the Association, the Onboard Training first began in 2005 and due to its success will now become an annual training event
* Communication: by «ADEG fax» and the magazine «Perspectiva» and with the collaboration of the media in this region.
Onboard Training 2008
(in Spanish)
> Training a Bordo 2008
Onboard Training 2007
(in Spanish)
> Training a Bordo 2007
Onboard Training 2006
(in Spanish)
> Training a Bordo 2006
Onboard Training 2005
(in Spanish)
> Training a Bordo 2005

Training a Bord 2008


We support...

 


Segells ISO SGS

sponsored by:

Banc Sabadell La Caixa